fbpx

Gările României de la lucrări de artă la ruine ale nepăsării

Ce trebuia să fie gările

Gările au rămas peste tot în lume porțile principale ale localităților lor. Peste tot și în toate epocile au fost proiectate ca să fie acel simbol de gospodărie a căi ferate, funcționale, frumoase și trainice. Așa a fost și în România. Până la comuniști care n-au căutat în proiectele lor nici funcționalitatea, nici trăinicia și, niciodată, frumusețea unei gări. Dar nu mă vait de comuniști ci de urmașii lor care, după 1989 au distrus mai abitir decât oricine, totul. Comuniștii s-au folosit aprig ce moștenirea primită, au întreținut-o la minim și, unde a fost posibil au înlocuit frumoasele și romanticele gări cu niște monstruozități fără volum minim de aer, fără expresivitate, fără nimic. Ce să mai vorbim de frumusețe.

Ce s-a întâmplat la noi

Urmașii lor, lingăii din eșaloanele 2, 3 sau chiar mai jos, au ajuns miniștrii, secretari de stat, directori de companii, sau de regionale și, au fost convinși că salariile uriașe le-au meritat. Mai mult, unii dintre ei și-au arătat și spiritul ”antreprenorial” și și-au transformat postul într-o afacere. A lor. Ce dacă nu aveau și cheltuieli. Important era să câștige. Nu conta în detrimentul cui, nu conta că cei care le plăteau salariile regești (uneori peste ale omologilor lor din Cehia, Slovacia, Ungaria, etc) trebuia să le plătească și pierderile companiilor rezultate din generarea de profit pentru ei.

Vedem rezultatele

La CFR au stat ceasurile. Timpul așteaptă să facă ceva cei care sunt plătiți pentru asta. Iar ceasul, e de firmă, vorba aceea.

Iată gara din Curtea de Argeș, una dintre cele mai frumoase construite în România, în ce hal a ajuns. Dacă se va întreba de ce? Atât directorii din ultimii 30 de ani cât și liderii de sindicat (lipitorile fără de care directorii ar fi fost mult mai puțin avuți și care, la rândul lor, au averi imposibil de justificat).

De ce nu se trezesc cei care au obligația să-i întrebe de ce gările se dărâmă iar lor le cresc conturile și proprietățile?

De ce, în timp ce în toate țările Europei, transportul feroviar, inclusiv cel de călători, este în plin avânt iar la noi moare?

Fii mereu gata de aventură!

Abonează-te și descoperă destinații noi, ponturi de călătorie și inspirație pentru următoarea ta escapadă!

Mai multe articole

La mulți ani, tuturor grecilor!

La mulți ani, tuturor grecilor, la mulți ani, Ellada! Grecia sărbătorește momentul când Mitropolitul Germanos de Patras, la Mănăstirea Sfânta Lavra, în Peloponez, a proclamat începerea revoluției de eliberare de sub jugul otoman. ”Libertate sau moarte” a fost deviza lansată de acesta. A fost o luptă grea care a cerut multe sacrificii. Nafplio a devenit în 1821 prima capitală a Greciei moderne. Peloponezul a fost prima regiune eliberată. I-au urmat

Mai mult...

La mulți ani, Irlanda, la mulți ani ani, irlandezilor!

La mulți ani, Irlanda, de ziua Sfântului Patrick, ziua irlandezilor de pretutindeni! Irlanda m-a impresionat foarte mult. Peisaje extraordinare, peste tot înconjurat de verde, curățenie, case superbe și multe, multe altele. Dublinul este absolut fantastic, unic, plin de viață și lipsit de somn. Diminețile te trezești în acordurile muzicii de calitate interpretate cam peste tot de tineri ce caută consacrarea. Flori peste tot, Oameni amabili și, pe străzi, doar fețe

Mai mult...

Am trăit s-o fac și p-asta!

Am trăit s-o fac și p-asta, deși chiar n-aș fi crezut. Am participat la o degustare de ”vinuri” fără alcool. Am pus ghilimelele pentru că vinul, pentru a fi adevărat, are alcool. Aceasta e părerea mea. Speranțele Da, eram pe Rin, pe un vas de croazieră și am auzit anunțul că la barul de la pupa va fi o degustare de vinuri. Ei, da, mi-am zis! Valea Rinului, vinuri, degustare,

Mai mult...

Galați de la candidat la a fi capitală la oraș muncitoresc

Galați de la candidat la a fi capitală la oraș muncitoresc, cam acesta i-a fost destinul. La Galați fusesem o singură dată, în studenție, prin 1987. La o nuntă. Am ajuns pe întuneric iar la gară ne-a așteptat cineva care ne-adus direct într-un cartier muncitoresc, cu blocuri cu patru etaje care umpluseră toată România. După nuntă am plecat direct la gară și p-aici ți-e drumul. Ce știam, la ce mă

Mai mult...

Ce știați despre Antonio Passarelli?

Ce știați despre Antonio Passarelli? Că este un Le Chef care mai dezvăluie câte un secret din lumea gastronomiei pe la diverse emisiuni la care este invitat. Ei bine, eu tot asta știam despre el, dar mai știam că e calabrez și, ca mulți calabrezi, de foarte tânăr și-a căutat un rost în lume. În Calabria, am aflat când am fost acolo, de la un alt calabrez plecat de la

Mai mult...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie