fbpx

Despre Regatul Marocului

Despre Regatul Marocului

Despre Regatul Marocului sunt multe de spus. Dacă aș face-o într-un singur articol ar fi prea lung.  Așa că vă voi da amănunte în câteva episoade mai scurte, ca să vă fie mai ușor la lecturat.

Am zburat de la București la Marrakech, cu zbor direct, tip charter, organizat de Christian Tour cu Tarom.

Primele impresii

Din avion nu am văzut prea mult pentru că niște nori ne obligau la răbdare, dansând între noi și Maroc. Aproape de aterizare am văzut că în apropiere de Marrakech agricultura este destul de dezvoltată. De altfel, este principala ramură a economiei.

Aeroportul din Marrakech este măricel, aerisit și mai bine organizat decât ce avem noi la Otopeni. Drumul de la aeroport spre oraș, și apoi autostrada spre Casablanca sunt impecabile.

Prima imagine cu Marocul

Puțină istorie

Pe actualul teritoriu al Regatului Marocului au fost descoperite urme ale civilizației umane ce datează din paleolitic (spun arheologii că ceva mai mult de 300 de mii de ani în urmă). Fondatorul primului stat marocan a fost Idris I, în anul 788. Cea mai înfloritoare perioadă a fost în secolele al XI-lea  și al XII-lea, în timpul dinastiilor Almoravid și Almohd, când au reușit să stăpânească mai mult de jumătate din peninsula Iberică. În secolele XV și XVI, portughezii au cucerit câteva teritorii costiere dintre care, cele mai semnificative sunt El Jadida și Essaouira. Turcii atacau și ei, din est. Dar Marocul a reușit să nu intre sub stăpânire otomană.

În 1912 Franța și Spania au împărțit Marocul în protectorate, lăsând o zonă liberă internațională de 382 km², în jurul Tangerului. În 1956, în urma dobândirii independenței, Marocul s-a reunit.

Rabat

Cum se ajunge în Maroc și cum se merge de la un obiectiv la altul

Marocul ar șapte aeroporturi internaționale: Casablanca, Marrakech, Rabat, Agadir, Fes, Tanger și Nador. Cel mai mare este la Casablanca.

Circulația între orașe se face destul de ușor, Marocul având o infrastructură rutieră și feroviară la care nu mă  așteptam. Marocul are linie de cale ferată de mare viteză, între Casablanca și Tanger, pe care trenul Al Boraq circulă cu viteze de până la 320 km/h. În ultimii 20 de ani, Marocul a construit 1870 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres și are în plan ca până în 2030 să mai dea în folosință peste 3000 de km de drumuri expres și  peste 2000 de km de autostrăzi.

Primele impresii

Am spus deja că m-au impresionat aeroportul Menara și autostrada spre Casablanca. Dacia este mașina lor națională, care, așa cum știți se produce și în Maroc și este cea mai răspândită. Numărul mare de mașini de lux arată că și la ei corupția se simte prea bine.

Sunt cartiere rezidențiale moderne, mai aerisite, cu arhitectură modernă dar și cartiere sărace, cu case înghesuite, făcută fiecare cum s-a putut.

Limba străină cea mai vorbită este franceza. La hoteluri și în restaurante sunt destui care vorbesc bine și engleza.

Moneda acceptată peste tot este, firește, Dirhamul Marocan. Paritatea este de 10 Dirhami la EUR sau Dolar (unde există diferențe sunt insesizabile). Dintre monedele străine cea mai ușor acceptată este moneda europeană. Sunt și restaurante sau magazine care acceptă plata cu carduri dar nu foarte multe. În piețe, fără cash, nu poți cumpăra nimic.

Piață în Marrakech

Unde se poate mânca

În toate orașele sunt restaurante de tot felul, cu bucătărie locală și/sau internațională. În benzinării, ca peste tot, se poate mânca ceva în condiții de siguranță și igienă. În piețele din acele ”medina”, orașul vechi, se poate mânca dar trebuie un pic de atenție. Preparatele lor tradiționale sunt gustoase. Mie mi-a plăcut tot ce am încercat, mai puțin o salată care a avut mult prea mult coriandru verde.

Dulciurile sunt prezente peste tot iar marocanii le adoră. Fructele sunt și ele din abundență și sunt ieftine.

În episoadele viitoare voi da detalii despre ce am vizitat și ce aș mai fi vrut să vizitez.

Dulciuri în medina Fes

Maroc

Vestigii romane – Volubilis

Atlanticul

Moscheea lui Hassan al II-lea din Casablanca

Fes – Medina

Cartier modern în Maroc

Ușă tradițională – Medina Rabat

Palatul Bahia – Marrakech

Fii mereu gata de aventură!

Abonează-te și descoperă destinații noi, ponturi de călătorie și inspirație pentru următoarea ta escapadă!

Mai multe articole

Ce e bine să știți dacă vreți să vizitați China

Ce e bine să știți dacă vreți să vizitați China, vă voi spune în rândurile ce urmează. Cce am flat eu, cu ocazia unei călătorii scurte în această țară. Așa cum am spus și în articolul anterior și cu siguranță, și în cele ce vor urma, China are ce arăta. Este nu doar o destinație ci și o experiență pe care o poți trăi doar acolo, în China. Pregătirea călătoriei

Mai mult...

A trecut 2024

A trecut 2024. Ce va urma? 2025, desigur. Cum a fost 2024. Cu exprimarea cea mai blândă, i-aș spune ciudat și destul de răutăcios. Pentru români fost un an al dezmățului guvernului. Și al instituțiilor de stat. Niciuna dintre instituțiile statului n-a ținut cont că ele sunt în slujba poporului. S-au comportat ca și când ar fi fost invers. 2025 vine și că vrea și că nu vrea. Din păcate

Mai mult...

Vin sărbătorile de iarnă

Vin sărbătorile de iarnă, dar în multe zone ale României iarna parcă nu îndrăznește să vină. Sau s-a supărat și nu mai vrea. Sau poate nu mai știm noi cum să o chemăm și nu se simte bine primită. Viața își urmează cursul. Piețele de Crăciun sunt în perioada apogeului lor. Încântă cu atmosfera lor și ne cresc nerăbdarea de a veni ziua de Crăciun. Cadourile Moșului, mirosul de mere

Mai mult...

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București. Prima dată am mers la București prin ‘68, sau ’69. Aveam trei sau patru ani. Auzisem de București de pe la televizor și radio. Habar n-aveam ce era exact. Știam că mergem la Nașu’. Nașul de cununie al părinților mei care se mutase acolo. Și pe care nu mi-l aminteam. Îl văzusem prin pozele de la botezul meu

Mai mult...

Tombola biletelor la Concertul de Anul Nou de la Viena

Tombola biletelor la Concertul de Anul Nou de la Viena se deschide astăzi. Așa cum știți, la cumpăna dintre ani, Orchestra Filarmonicii din Viena susține 3 concerte. Unul pe 30 decembrie, la ora 11:00. Unul pe 31 decembrie, la ora 19:30. Iar cel mai dorit și urmărit este pe întâi ianuarie, la ora 11:15. Orele sunt pe fusul orar al Vienei. Ce este Tombola biletelor? Este un formular on line

Mai mult...

De la New Delhi la Jaipur

De la New Delhi la Jaipur am mers cu autocarul. Pe șosele bunicele, prin circulația haotică cu care încă nu ne obișnuiserăm. Au fost și porțiuni de drum rapid, cu două benzi pe sens. În India se lucrează intens la autostrăzi. Nu toate au fost gata când am mers noi. Am făcut o escală la Mandawa pentru că Mandawa spune multe despre civilizația indiană și chiar cea umană, despre progres

Mai mult...

2 Comments

  1. Florin Stochitoiu spune:

    Super tare ! Merita vazuta !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie