Cum se zboară cu A 380 se poate descrie sau într-un singur cuvânt, sau într-o nuvelă de călătorie. Pentru varianta cu un singur cuvânt, după primul meu zbor cu o astfel de aeronavă, cuvântul este “excellent”.

Acum începem scurta nuvelă.

Îmbarcarea nu s-a făcut pe tunel și sta a dat șansa să apreciem de la exterior mărimea aeronavei. Boeing 737 părea o ascuțitoare pe lângă el. De la intrare simți că spațiul e generos, mult mai mare decât la un avion mediu curier. Am optat pentru un loc pe puntea inferioară. La clasa Economy, scaunele sunt dispuse 3 – 4 – 3. Culoarul dintre coloane este vizibil mai mare decât la un A 319, de exemplu. Puntea superioară, la aeronava cu care am zburat eu, avea mai puține locuri Economy. În sectoarele Business Class nu mi s-a dat permisiunea să intru.

Decolarea a fost silențioasă ca tot restul zborului. La 270 km/h s-a desprins de sol și a început să se înalțe lin, ca un pelican plecat spre țările calde.

Mărimea contează

Ridicarea la altitudinea de zbor a fost lină. În cele șapte ore și jumătate de zbor nu am simțit trepidații nici cât într-un apartament când o rotopercutoare se luptă cu betonul pe scara vecină.

Citisem că aeronavele mari sunt mai puțin sensibile la turbulențe. În timpul zborului nostru m-am convins că este un sâmbure mare de adevăr. A fost ca în sufragerie. La zborul acesta.

Ce aș mai vrea să spun

Eu am ales loc la fereastră, pe primul rând disponibil la clasa Economy, puntea inferioară. Pentru a putea profita de un eventual cer senin și a face poze. N-a fost bună alegerea. Locurile din față ale compartimentului Economy sunt mai puțin confortabile. Ferestrele sunt ceva mai sus decât la aeronavele mai mici și a trebuit să mă ridic ca să fac poze (când aveam ce poza). Dar altfel nu aș fi putut afla dezavantajele acestor locuri.

Aeronava a fost configurată bine de Lufthansa. Zborul a fost lung, dar nu atât de obositor cât m-am așteptat să fie. Asta, poate și pentru că n-au fost turbulențe și am fost degajați și mai puțin încorsetați de centurile de siguranță.

Ce nu  bine să facem, niciodată

După ce am ajuns la destinație am aflat că la câteva ore mai târziu, zborul Singapore Airlines, SQ321, a avut mari probleme din pricina turbulențelor. O mare parte din traseul acestui zbor a fost cam pe același culoar de zbor cu al nostru. Aeronava tot una mare, Boeing 777. Turbulențele violente de deasupra Myanmarului au provocat rănirea a 104 pasageri și decesul unuia.

Cei 104 au fost răniți pentru că nu au avut fixate centurile de siguranță în timpul turbulențelor, iar persoana decedată, se spune că a decedat din pricina unui atac de cord. Probabil spaima i l-a provocat.

Așa că e bine ca niciodată să nu renunțăm la centura de siguranță în timpul zborului. Doar dacă mergem la toaletă.

Dacă vedem cumva patru locuri libere pe un rând din coloana din mijloc e bine să renunțăm la exploatarea “norocului” pentru a ne întinde la somn. În caz de turbulențe, vom fi victim sigure. Mi ales că șansele ca, dormind, să nu auzim anunțul comandantului sunt foarte mari.

Eu vă doresc zboruri plăcute și fără turbulențe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cum se zboară cu A 380
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri.
Politică de confidențialitate