fbpx

Cu trenul la aeroportul Otopeni

Cu trenul la aeroportul Otopeni

Cu trenul la aeroportul Otopeni a devenit realitate. Că legătura feroviară dintre capitală și aeroport trebuia să fie funcțională de la primul zbor operat aici nu mai vorbim. Aeroportul a început operarea de zboruri comerciale din 1965. După 55 de ani s-a reușit conectarea cu orașul prin drum de fier. Repede, nu-i așa?

Foarte bine că s-a reușit și acum!

Dar lucrul, este făcut de mântuială și serviciile sunt destul de slabe. Nimic nu e gândit coerent.

Ce facem cu autoturismul?

Parcările din zona Gării de Nord sunt cu plată dar nu este specificat un tarif pentru termen lung. Oricum sunt ocupate, preponderent, de riverani. Nu s-a construit și nici nu am auzit să fie luată în calcul, o parcare subterana, de exemplu, sub parcul din fața Palatului C.F.R.

Prima data când am vrut să încerc varianta cu trenul am fost împiedicat de două motive: parcarea și, după ce am reușit să găsesc un loc, prelungirea închiderii circulației pentru lucrări… Am fost aproape să pierd îmbarcarea.

Facem noi ce facem și nu facem ce trebuie, cum trebuie și nici cât trebuie

A doua oara am avut mai mult noroc. Am lăsat mașina la service și trenurile circulau. Garnitura curată, personalul amabil cam tot ce e nevoie pentru o călătorie. Viteza cam mică, șocuri multe de la calitatea infrastructurii dar… Am ajuns în gara din aeroport și aici s-a întrerupt violent lanțul laudelor. Distanța dintre platforma vagonului și peron exagerat de mare și denivelată. Periculos de mare, mai ales pentru persoanele mai în vârstă.

La întoarcere, a fost mult mai rău. Trenul a sosit cu 7 minute întârziere, cam mult pentru un parcurs de 20 de minute. Garnitura curată dar instalația de aer condiționat nu funcționa. La 29 de grade Celsius, soare și ferestre etanșe, căldura din ren a fost destul de greu de suportat. Șeful de tren era și el destul de afectat de căldură pentru că s-a cam rățoit la mine când n-am fost de acord că nu e de vină personalul de tren pentru situația pe care eram nevoiți să o suportăm noi, călătorii. Cine luase garnitura în primire? Cine acceptase să se prezinte în fața călătorilor cu așa ofertă? Când l-am întrebat pe domnul șef de tren dacă a făcut ”raport de eveniment” pentru instalația de aer condiționat defectă s-a înfuriat rău de tot și m-a întrebat, pe un ton total inadecvat: ”de unde știi tu de raport de eveniment?”.

Trei domnișoare din Italia m-au întrebat, după stația Patinoar, unde pot coborî să ia alt mijloc de transport. Aflând că nu prea se poate, au zâmbit și și-au continuat discuția, îndurând cu stoicism disconfortul termic.

Les jeux sont faits

Cam așa facem noi lucrurile. Neterminate. La mica ciupeală, pe principiul ”las-o mă bă că merge așa!”, fără a privi spre viitor, fără să poată fi dezvoltată ușor în viitor. Porțile de intrare în țară beneficiază cel mai mult de acest stil, toate. Și mai ales principala poartă, aeroportul Henri Coandă.

Deranjant este că cei care au făcut această legătură așa cum este, așteaptă doar laude și li se pare nedrept să fie criticate erorile sau nepăsarea lor.

Fii mereu gata de aventură!

Abonează-te și descoperă destinații noi, ponturi de călătorie și inspirație pentru următoarea ta escapadă!

Mai multe articole

Vibrantul Thessaloniki

Vibrantul Thessaloniki mi-a mai deschis o dată porțile în toamna aceasta. Mai fusesem, într-o fugă, în vară și a apărut invitația la Philoxenia. Mie îmi plac grecii și n-aveam cum să nu accept invitația, mai ales că, din cauza problemelor de sănătate, am lipsit la ultimele două ediții. Pentru că în perioada aceasta nu mai e zbor direct, am zburat cu escală la Atena. Pe drum am făcut calcule și

Mai mult...

FITUR 2025

FITUR 2025, adică ediția de anul acesta a Târgului Internațional de Turism de la Madrid. Este prima mare manifestare de acest gen din an și este foarte importantă, atât pentru operatorii de incoming cât și pentru cei de outbounding. Am decis să vizitez acest târg. A fost 45-a ediție a FITUR și a treia la care am participat eu, ca specialist. Planul de călătorie. Planul de călătorie a inclus, firește,

Mai mult...

Vin sărbătorile de iarnă

Vin sărbătorile de iarnă, dar în multe zone ale României iarna parcă nu îndrăznește să vină. Sau s-a supărat și nu mai vrea. Sau poate nu mai știm noi cum să o chemăm și nu se simte bine primită. Viața își urmează cursul. Piețele de Crăciun sunt în perioada apogeului lor. Încântă cu atmosfera lor și ne cresc nerăbdarea de a veni ziua de Crăciun. Cadourile Moșului, mirosul de mere

Mai mult...

De la New Delhi la Jaipur

De la New Delhi la Jaipur am mers cu autocarul. Pe șosele bunicele, prin circulația haotică cu care încă nu ne obișnuiserăm. Au fost și porțiuni de drum rapid, cu două benzi pe sens. În India se lucrează intens la autostrăzi. Nu toate au fost gata când am mers noi. Am făcut o escală la Mandawa pentru că Mandawa spune multe despre civilizația indiană și chiar cea umană, despre progres

Mai mult...

Perla Siciliei – Taormina

Perla Siciliei, Taormina, este cea mai căutată destinație turistică de pe insulă. Este în topul preferințelor chiar și pentru sicilieni. Primul care a scos în evidență și a făcut publică frumusețea Taorminei a fost scriitorul german Goethe, căruia i-a inspirat romanul ”Călătorie Italiană”. Aici Goethe a definit Taormina ca ”un petic de paradis”. Pictorul german Otto Geleng a stârnit interesul vizitatorilor galeriilor de artă din Paris, expunând operele sale cu

Mai mult...

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București. Prima dată am mers la București prin ‘68, sau ’69. Aveam trei sau patru ani. Auzisem de București de pe la televizor și radio. Habar n-aveam ce era exact. Știam că mergem la Nașu’. Nașul de cununie al părinților mei care se mutase acolo. Și pe care nu mi-l aminteam. Îl văzusem prin pozele de la botezul meu

Mai mult...

1 Comment

  1. Stelian spune:

    X e meserias! Adica stie ce vorbeste, face…
    Nu prea mai exista meseriasi. De ce? Pai ai raspuns si tu: „Las-o ba, ca…”, ilustrata muzical aici: https://www.youtube.com/watch?v=94EfbIIHLpk.
    Iar NASU, a ramas tot ala de pe vrema tineretii noastre cind mergeam cu el… Auzi, tupeu la tine sa intrebi de nu stiu ce raport. Ce nu stii?
    Daca nu vrei cu trenu’ i-ati masina mica, sau mai nou, elicopter…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie