fbpx

Aeroportul Otopeni – incompetență sau rea voință?

Aeroportul Otopeni – incompetență sau rea voință?

Călătoriile lasă amintiri frumoase. Cu trecerea timpului cele urâte se estompează sau devin motive de amuzament.

Îmi place să scriu despre destinații sau să povestesc amintiri frumoase. Sunt situații când, pur și simplu, trebuie măcar să atrag atenția asupra unor aspecte care influențează ireparabil calitatea călătoriilor noastre.

Umilinței căreia trebuie să-i facem față la întoarcere în țară în toate aeroporturile Schengen putem doar să-i reducem durata, prezentându-ne cât mai târziu la controlul de frontieră și poarta de îmbarcare. În toate aeroporturile de pe care m-am întors în țară în ultimii ani plecările spre Non Schengen (mai puțin Viena și Berlin Tegel) au porțile spre lumea care nu vrea sa-și… ia cravata în cotloane lipsite de multe servicii și, nu de puține ori, uitate chiar și de cei care fac curățenie în aeroport.

Pentru asta trebuie să le ”mulțumim” exclusiv celor care profită de naivitatea noastră la alegeri. Poveștile ”patriotice” cum că fiecare dintre cei care se opun ar dori diverse obiective economice din prospera noastră țară sunt niște fumigene desgustătoare. Aș fi fericit să aflu ce venituri aduce României Portul Constanța, ce venituri celor care îl căpușează și ce venituri aduce un port similar, necăpușat, în orice țară cu conducători corecți.

Căpușarea obiectivelor economice deținute de stat a devenit sport național dar bine că nu ne vindem țara.

Ultima experiență neplăcută cu zona de plecări spre Non Schengen a fost la Bergamo unde poarta B 23 este într-o extensie tip baracă ceva mai înaltă.

 

Ei, dar asta nu e mare lucru în comparație cu ospitalitatea care te plesnește pur și simplu la nemaiîntâlnitul aeroport Otopeni.

Nu că la plecări lucrurile ar sta pe roze dar la sosire e HORROR. Realmente, parcă nu știu ce să mai facă să te facă să simți importanța lor să te facă să simți cât de lipsit de importanță ești, chiar dacă ai altă naționalitate și cetățenie.

Ospitalitate? La noi e doar la nivel de vorbe. Ca prea multe alte lucruri.

La penultima întoarcere în țară, avionul a fost tras la tunel, dar… Surprizăăă. După cca 20 de minute au adus o scara la ușa din spate și ne-au dus în aerogară cu autobuzul. La o poartă unde distinșii polițiști de frontieră au început să apară după sosirea noastră și oameni mai plictisiți și ostili ca ei rar am văzut. Chiar și pe Otopeni.

Ce să spunem de situațiile când vremea își face de joacă cu noi? Indiferent ce fenomen meteo ar fi se strică tot. Iar dacă nu e niciunul funcționari sunt ocupați să-l aștepte.

Pe 18 martie 2018 vremea tocmai își scotea niște ași din mânecă și Otopeniul era extrem de primitor. Zborul Ryanair FR 3772 a aterizat cu 20 de minute mai devreme. Toți pasagerii erau bucuroși și anunțau că vor ajunge mai devreme acasă. Ei bine, nu a fost posibil. Agerii funcționari de la Otopeni, indiferent de firma la care au fost angajați, s-au comportat precum merele stricate puse în aceeași cutie. Trebuia să vină două scări pentru a fi debarcați. Fără explicații a venit una singură după vreo 20 de minute (probabil a avut setat computerul de bord pe scheduled time). După încă 3-4 minute după ce au coborât cei din față, echipajul de cabină a decis să fie debarcați pe ușa din față și cei din partea a doua a avionului.

La poartă prima surpriză neplăcută. Primul segment al escalatorului și liftul nu funcționau și nici ușa spre scară nu era deschisă. Aveam în grup pe cineva care se accidentase la schi și avea orteză la un picior. S-a chinuit cu treptele mult mai înalte decât ale scării standard dar a ost brav. Ultimul trotuar rulant de asemenea nu funcționa.

Ajungem la benzile de bagaje. Bagajele de la zborul nostru erau avizate pentru banda 2. Au venit câteva trolere și apoi pauză. După 15 minute (deși banda mergea în gol) zborul a dispărut de pe avizier ca și când toate bagajele ar fi fost livrate. Așteptarea a continuat și nervii s-au iritat. Zecile de funcționari care treceau pe acolo și cărora pasagerii le solicitau să le spună unde ar trebui să întrebe de bagajele lor se eschivau spunând că ei au alte funcții și NU sunt vinovați. Nu-i învinovățea nimeni. Într-un târziu am aflat de la doi nevinovați că cei de la biroul Menzies ar putea să ne dea informații pentru că ei conduc handlingul pentru Ryanair. Da, dar biroul era încuiat și niciunul dintre cele trei birouri nu erau ocupate. După cca 20 de minute a apărut o doamnă care părea că venea dintr-o vizită și noi, extrem de nesimțiți, îi stricam seara. Evident că habar n-avea ce se întâmplă, dar a început cu justificările deja procedurale ”Nu sunt eu de vina”, ”Voi nu vedeți ce e afară”, Se întâmplă asta pe orice aeroport din lume”, etc. A fost și mai iritată și a provocat iritare maximă când ți-a luat ecusonul în mână să nu cumva să vedem cine este, deși acel ecuson pentru asta e.

Ei bine, bagajele au sosit după o oră și jumătate. Adică tot cam cât durase zborul.

La plecări situația era și mai gravă. Și ce armată de diverși se flendurau prin toate zonele aeroportului. Nu, nu făceau nimic pentru că ei vedeau ce e afară și știau cât de neputincioși sunt și colegii lor din alte aeroporturi.

Managerul de la Otopeni ce ar putea avea în fișa postului? Are cineva și un fluturaș cu salariul său?

Fii mereu gata de aventură!

Abonează-te și descoperă destinații noi, ponturi de călătorie și inspirație pentru următoarea ta escapadă!

Mai multe articole

Vin sărbătorile de iarnă

Vin sărbătorile de iarnă, dar în multe zone ale României iarna parcă nu îndrăznește să vină. Sau s-a supărat și nu mai vrea. Sau poate nu mai știm noi cum să o chemăm și nu se simte bine primită. Viața își urmează cursul. Piețele de Crăciun sunt în perioada apogeului lor. Încântă cu atmosfera lor și ne cresc nerăbdarea de a veni ziua de Crăciun. Cadourile Moșului, mirosul de mere

Mai mult...

A trecut 2024

A trecut 2024. Ce va urma? 2025, desigur. Cum a fost 2024. Cu exprimarea cea mai blândă, i-aș spune ciudat și destul de răutăcios. Pentru români fost un an al dezmățului guvernului. Și al instituțiilor de stat. Niciuna dintre instituțiile statului n-a ținut cont că ele sunt în slujba poporului. S-au comportat ca și când ar fi fost invers. 2025 vine și că vrea și că nu vrea. Din păcate

Mai mult...

Tombola biletelor la Concertul de Anul Nou de la Viena

Tombola biletelor la Concertul de Anul Nou de la Viena se deschide astăzi. Așa cum știți, la cumpăna dintre ani, Orchestra Filarmonicii din Viena susține 3 concerte. Unul pe 30 decembrie, la ora 11:00. Unul pe 31 decembrie, la ora 19:30. Iar cel mai dorit și urmărit este pe întâi ianuarie, la ora 11:15. Orele sunt pe fusul orar al Vienei. Ce este Tombola biletelor? Este un formular on line

Mai mult...

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București

Orașul pe care l-am iubit pe cât l-am urât. Amintiri despre București. Prima dată am mers la București prin ‘68, sau ’69. Aveam trei sau patru ani. Auzisem de București de pe la televizor și radio. Habar n-aveam ce era exact. Știam că mergem la Nașu’. Nașul de cununie al părinților mei care se mutase acolo. Și pe care nu mi-l aminteam. Îl văzusem prin pozele de la botezul meu

Mai mult...

Românii în Statele Unite fără viză

Românii pot călători în Statele Unite fără viză, începând cu 31 martie 2025. Așa a anunțat Departamentul pentru Securitate Internă al SUA. Aceasta ca urmare a anunțului Departamentului de Stat al SUA care în 27.11.2024 spunea că în anul fiscal 2024 (01.10.2023 – 30.09.2024) rata de refuz pentru cetățenii români a scăzut sub 2,61%. Astfel a fost îndeplinită una din cerințele principale de intrare în Programul Visa Waiver Totuși ei

Mai mult...

FITUR 2025

FITUR 2025, adică ediția de anul acesta a Târgului Internațional de Turism de la Madrid. Este prima mare manifestare de acest gen din an și este foarte importantă, atât pentru operatorii de incoming cât și pentru cei de outbounding. Am decis să vizitez acest târg. A fost 45-a ediție a FITUR și a treia la care am participat eu, ca specialist. Planul de călătorie. Planul de călătorie a inclus, firește,

Mai mult...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribuie