Târgul de Turism al României este, se poate spune, cel mai important eveniment al breslei, organizat în România.

Că turismul este o ramură de maximă importanță a oricărei economii nu mai reiau. Că cei care ar trebui să acționze în spiritul acesta nu o fac, pentru ca nu înțeleg, este o altă poveste. Din păcate, adevărată.

Din fericire, cei care lucrează în turism au mințile deschise și au acea dorință de a arăta tuturor frumusețile acestei lumi prin care ne croim drum. Practic, turismul românesc se bazează doar pe priceperea, tenacitatea și ambiția de a face ceva a celei mai mari părți a celor ce lucrează în turism. Nu sunt puțin cei care punctează ca motiv și optimismul lor incurabil. Da, optimismul vine, un pic, și de la faptul că văzând ce e prin alte locuri, nu poți să nu speri că se va întâmpla și lângă tine.

Ediția februarie 2024

După ediția din toamna 2023, poate cea mai slabă din istoria evenimentului, temeri că nu se mai poate îmbunătăți nimic au existat, firește. Dar la ediția din februarie, Târgul de Turism al României a fost mai animat, mai de calitate. În primul rând au fost mai mulți expozanți. Grecia a participat din nou și a organizat un workshop între ofertanți greci și agenții românești, apreciat de  participanții din ambele tabere.

Marii tour opratori români, și-au prezentat ofertele pentru destinațiile apreciate de români (Grecia Turcia, Spania, Egipt, etc). Mulți, precum Karpaten, Dertour, Fibula sau membrii Memento Group (Christian Tour, TUI Travel Center) au venit cu destinații noi. Unele chiar în țări unde operau deja destinații importante.

Coral Travel și Toco Tour, operatori intrați pe piața noastră mai recent, au avut standuri frumoase și oferte atractive.

Concurența devine din ce în ce mai aprigă  și asta ar putea fi benefică pentru turiștii români. Evident că există și o latură riscantă.

O prezență remarcabilă și îmbucuratoare a avut-o Republica Moldova. Destinația este frumoasă iar frații noștri de peste Prut sunt foarte ospitalieri.

Israelul a anunțat că s-a redeschis turismului. Aceasta, cu toată reticiența celor care își doreu să meargă în Țara Sfântă, dar ezită din pricina stării conflictuale din zonă. Dacă se va reuși un grup fără incidente (șansele sunt mari), atunci lucrurile vor intra destul de repede în normalul care a fost.

Cu Cristian Zaha la Karpaten

Cum s-a promovat România?

Multe destinații de vacanță din România au fost reprezentate în standuri dedicate ale autorităților locale respective. Maramureșul a păstrat ideea din toamna trecută și a avut standul amenajat într-un cort, doar al lor. Frumos, rustic, atrăgător.

Această ediție, parcă, a fost mult mai puțin zgomotoasă decât precedentele și s-au putut purta discuții între cei interesați.

Eu le urez succes tuturor expozanților iar dumneavoastră vacanțe așa cum le visați!

Din colțul de Maramureș

Cu Marius Berca, la Memento Group

Cu Giorgos Panagopoulos care promovează zona Evros

Cu Marius Alin Râmbu, la Coral Travel

Standul Solvex, un vechi și foarte serios partener

Spre România

2 Comments

  1. Florin D spune:

    O raza de speranta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Târgul de Turism al României
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri.
Politică de confidențialitate