Pe 24.02.2022 a început Târgul de Turism al României, după o pauză de 2 ani, cauzată de criza pandemică.

O ediție care se dorea ghiocelul revenirii turismului la viață dar care este o ediție tristă. Cea mai tristă pe care am văzut-o. Cauzată, evident, de invazia Ucrainei de către trupele Rusiei, la ordinul dictatorului putin. Nimeni nu înțelege cum de e posibil să se întâmple o astfel de atrocitate în zilele noastre. De ce se întâmplă, cui folosește și de ce cu o jertfă atât de mare? Întrebări cărora omenirea trebuie să le răspundă.

Târgurile și, în special cele de turism, sunt încărcate de optimism, de speranța că se vor lega noi relații de afaceri de speranța că aici găsim ce căutăm. De ce am spus că mai presus de orice târg, cele de turism au cea mai mare doză de optimism? Pentru că aici se croiesc vacanțe, acele scurte perioade rezervate doar pentru noi înșine. Vacanțe care să compenseze mult mai lungile perioade încărcate cu monotonia serviciului și altor îndatoriri pe care, când plecăm în vacanță, le lăsăm în majoritate acasă. Vacanțe care ne poartă în locuri minunate, nemaivăzute sau unde ne-am simțit atât de bine încât am decis să revenim.

Târgurile sunt marcate și de bucuria revederii partenerilor de afaceri și a colaboratorilor, depănarea amintirilor frumoase și înfiriparea planurilor de viitor. Dar acest târg este marcat de tristețe. Parcă cea mai mare tristețe acompaniată de o apăsătoare stare de incertitudine era la standul Republicii Moldova. Cu toate astea fetele prezentau admirabil destinațiile de vacanță din acest frumos colț de lume.

Târgul este destul de micuț, cu mai puțini expozanți decât în trecut cu mult mai puțini vizitatori decât în trecut dar este lăudabil că a fost organizat.

Țările de pe primele locuri ale topului preferințelor românilor în materie de vacanțe au fost prezente și bine reprezentate. În special Grecia. Apoi Bulgaria, Republica Moldova, Maroc, Tunisia și regiuni cu mare potențial turistic din România. La capitolul tour operatori este scăderea cea mai evidentă. Dintre ”Granzi” s-a remarcat Dertour.

Activitățile conexe, la care am și participat, au fost workshop-ul B2B al Greciei și prezentarea Cocktail Holidays. Foarte interesantă și cu multe noutăți.

Cam atât spun despre acest târg, cu speranța că va fi bine și optimistul turism va reveni la viața sa tumultuoasă.

Și, cum spunea o vorbă pe care am auzit-o la bunicul meu, ”să fie sănătate și pace la-mpărați!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Târgul de turism al României, februarie 2022
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri.
Politică de confidențialitate