În urmă cu foarte puțin timp, AFP (France Press) a publicat rezultatele unui studiu efectuat de Departamentul Apărării al SUA, privind riscul de contaminare cu covid-19 la bordul aeronavelor.
Studiul s-a desfășurat pe o perioadă de 6 luni, timp în care s-au făcut, pe parcursul a 38 de ore de zbor, 300 de teste. La sol s-au făcut teste pe o durată de 45 de ore. Testele s-au făcut cu un manechin care simula pasagerul bolnav și care elibera, la fiecare test, 180 de milioane de particule de dimensiunea covid-19 (cam cât ar putea fi eliberat în atmosferă de câteva mii de expirații prin tuse), la puterea respirației normale. Aeronavele aveau distribuiti, pe secțiuni, cate 42 de senzori.
Testele s-au făcut pe aeronave Boeind 767 și Boeing 777, oferite de compania United, cu echipaj cu tot. Compania United este cea care oferă majoritatea serviciilor de transport aerian pentru soldații americani dislocați sau pentru rudele acestora care merg în vizite la ei. Studiul a arătat că aproximativ 99,99% din particulele infecțioase sunt reținute de filtrele de aer ale aeronavelor, grație sofisticatelor sisteme de ventilație ale acestora care dirijează aerul spre partea de jos a cabinei.
Studiul a estimat că, în eventualitatea că la bord se află un pasager bolnav, un altul se poate contamina dacă zborul ar dura 54 de ore.
IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian) a declarat că de la începutul anului 2020, din cei peste 1,2 miliarde de pasageri transportați, doar 44 au fost contaminați.
Așa cum spuneam în articole anterioare, la fiecare pas ne asumăm riscul unui eveniment vătămător sau nedorit. Alexandre de Spuse Juniac, directorul general al IATA a spus: „riscul de a contracta virusul la bord pare să fie în aceeași categorie cu a fi lovit de trăsnet”.
Acest studiu ne dă mari speranțe că vom călători mai mult și mai ușor.
Sursa: AFP