Oficiul Național de Turism al Germaniei (GNTB) a avut, astăzi, la București, conferința de presă anuală pe 2017 în România. Raprezentanții GNTB au fost Cristian Sallai și Tijana Đuričić
Evenimentul s-a bucurat de participarea Excelenței Sale, Dl. Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Federale a Germaniei la București.
Și pentru că eu am fost cel care a sugerat că cel mai bine ar fi ca sloganul promovării în România să fie ”Germania – destinația de vacanță”, iar D-na Birgit Dittmar, cea care la vremea aceea răspundea de ce se face în România, a fost încântată de idee și a adoptat-o, sunt încântat că Germania chiar devine destinație de vacanță pentru români.
Germania chiar are multe de arătat, Germania are orașe mediavale conservate perfect, are castele și cetăți, are parcuri naturale, are peisaje de vis, are muzee ce acoperă toată evoluția umană și, cel mai important, vrea să devină destinația de vacanță nr. 1 în Europa.
Dar să vedem câteva cifre:
- În 2016 Germania depășește pragul de 80 de milioane de înnoptări;
- În 2016 Germania primește peste 35,6 milioane de vizitatori;
- România urcă pe locul 6 în clasamentul țărilor sursă, cu 81000 de înnoptări și crește cu 10,1%;
- Destinațiile preferate de români au fost: Bavaria – 26,7%, Baden Württemberg – 19,4% și Hesen cu 14,7%;
Cum ajungem noi în Germania:
- 69% cu autoturismul;
- 19% cu avionul:
- 10% cu autocarul.
O creștere semnificativă este pentru sosirile cu avionul și aici trebuie să menționez ca între România și Germania sunt peste 280 de zboruri directe pe săptămână.
La capitolul informare și mod de rezervare, 31% dintre românii care călătoresc în Germania își fac rezervări on line și 14% se informează despre obiective pe internet.
În opinia mea, aceste creșteri pe relația cu România nu erau posibile fără eforturile lui Cristian Sallai, un român care pune în concordanță dorințele Germaniei cu așteptările românilor și caută să acordeze instrumentele astfel încât sunetul să încânte.