1220x250_beach
La mulți ani, Germania!
3 octombrie 2020
Testare în loc de carantină
13 octombrie 2020

Gările României de la lucrări de artă la ruine ale nepăsării

Ce trebuia să fie gările

Gările au rămas peste tot în lume porțile principale ale localităților lor. Peste tot și în toate epocile au fost proiectate ca să fie acel simbol de gospodărie a căi ferate, funcționale, frumoase și trainice. Așa a fost și în România. Până la comuniști care n-au căutat în proiectele lor nici funcționalitatea, nici trăinicia și, niciodată, frumusețea unei gări. Dar nu mă vait de comuniști ci de urmașii lor care, după 1989 au distrus mai abitir decât oricine, totul. Comuniștii s-au folosit aprig ce moștenirea primită, au întreținut-o la minim și, unde a fost posibil au înlocuit frumoasele și romanticele gări cu niște monstruozități fără volum minim de aer, fără expresivitate, fără nimic. Ce să mai vorbim de frumusețe.

Ce s-a întâmplat la noi

Urmașii lor, lingăii din eșaloanele 2, 3 sau chiar mai jos, au ajuns miniștrii, secretari de stat, directori de companii, sau de regionale și, au fost convinși că salariile uriașe le-au meritat. Mai mult, unii dintre ei și-au arătat și spiritul ”antreprenorial” și și-au transformat postul într-o afacere. A lor. Ce dacă nu aveau și cheltuieli. Important era să câștige. Nu conta în detrimentul cui, nu conta că cei care le plăteau salariile regești (uneori peste ale omologilor lor din Cehia, Slovacia, Ungaria, etc) trebuia să le plătească și pierderile companiilor rezultate din generarea de profit pentru ei.

Vedem rezultatele

La CFR au stat ceasurile. Timpul așteaptă să facă ceva cei care sunt plătiți pentru asta. Iar ceasul, e de firmă, vorba aceea.

Iată gara din Curtea de Argeș, una dintre cele mai frumoase construite în România, în ce hal a ajuns. Dacă se va întreba de ce? Atât directorii din ultimii 30 de ani cât și liderii de sindicat (lipitorile fără de care directorii ar fi fost mult mai puțin avuți și care, la rândul lor, au averi imposibil de justificat).

De ce nu se trezesc cei care au obligația să-i întrebe de ce gările se dărâmă iar lor le cresc conturile și proprietățile?

De ce, în timp ce în toate țările Europei, transportul feroviar, inclusiv cel de călători, este în plin avânt iar la noi moare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *