Una dintre cele mai importante descoperiri ale omului inteligent a fost mișcarea de rostogolire care i-a inspirat ideea roții. Odată cu roata s-a inventat de fapt transportul terestru. Evident ca nu se poate pune problema să călătorești fară a folosi transportul, fie și doar mersul pe jos.

Am călătorit folosind toate formele de transport și cel mai des transportul cu autoturismul. Da, dar eu consider că acesta, necombinat cu alte forme de transport, este foarte restrictiv, mai ales în marile orașe. Pentru a vă bucura pe deplin de ofertele orașelor, atunci când călătoriți cu mașina proprie este bine să o parcați și să uitați de ea pe durata șederii aici. Cu siguranță trebuie să alegeți un hotel aflat la o distanță rezonabilă de o stație a unui mod de transport public.

Atocha

Atocha

Atocha copy

Atocha

Edilii marilor orașe, care se confruntă de mulți ani cu incapacitatea străzilor de a prelua numărul în continuă creștere al autovehiculelor, au dezvoltat foarte bine rețelele de transport public. Turiștilor care în general nu cunosc orașele respective le-au mai întins o mană cu cardurile valabile pe toate mijloacele de transport public și care mai oferă și reduceri la importantele obiective ale urbei. Practic, transportul este gratuit și, mult mai important, scăpați de bătaia de cap cu traseele, cu căutatul unui loc de parcare care nu e gratis. Nu trebuie uitat nici faptul că bucuria găsirii unui loc de parcare ne captează într-atât de mult încât uneori uităm unde este. Despre economia de timp nu e cazul să mai vorbesc.

Berlin

Berlin

Berlin

Berlin

Mai nou se fac mari eforturi pentru a crea în fiecare metropolă câteva mari ”noduri” care să aducă cât mai multe forme de transport urban, regional și de rețea națională în același loc pentru a determina localnicii și turiștii să opteze pentru transport public nu doar din motive financiare. Dintre aceste noduri multimodale și multifuncționale vreau să nominalizez Viena Hauptbahnhof, Viena Praterstern, Victoria Station în Londra, Gara Atocha Madrid și Berlin Hauptbahnhof, adevărate lucrări de artă. Lista este mult mai mare și este în continuă creștere.

Hauptbahnhof net copy

Hauptbahnhof net copy

Wien Hbf 2 copy

Hauptbahnhof

Și dacă tot am susținut că mijloacele de transport trebuie combinate (iar asta e în favoarea ta, călătorule), am să vă povestesc din experiența mea. Acum o lună și ceva am mers la Viena -așa, de dorul ei- și m-am gândit că n-ar fi rău să dau o fugă și până la Bratislava. Am aterizat la Viena la 12. Îmi făcusem rezervare la autobuzul de 13:30 spre Bratislava, dar am avut noroc si am fost acceptat in cel de 12:30. La 13:40 eram la deja la hotel, la 5 minute de centrul vechi și castel: cam tot ce mă interesa aici. Am avut timp suficient sa pășesc prin orașul vechi, Piețele de Crăciun și să și vizitez câteva restaurante.

La întoarcerea la Viena am folosit aceeași linie de autobuze și am coborât la Hauptbahnhof. De acolo am luat metroul U1 și pana la Alte Donau, a 10-a stație am făcut 22-23 de minute. Cu mașina, cunoscând Viena, aș fi avut nevoie de mult mai mult timp. Pentru plecarea la aeroport, autobuzul are stație chiar în fața hotelului unde am stat și a facut exact cât scria în orar, 35 de minute. A venit la ora promisă și a ajuns la ora promisă. Pe când și la noi asa punctualitate?

Voi reveni cu exemple și cazuri particulare.

London Victoria

London Victoria

London Victoria

London Victoria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

De ce să folosiți transportul public când călătoriți
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri.
Politică de confidențialitate