Alba neagra pentru turismul românesc

Thassos – AMR 15 zile
31 mai 2020
Oare mergem în rând cu lumea?
23 iunie 2020

PArga

Ce am putea să înțelegem din ce se întâmplă în România cu turismul? Până acum, cu tot regretul, NIMIC. Da, din păcate, operatorilor din turism nu li se oferă absolut nici o șansă la predictibiltate. Acum se spune ceva, acum se anunță că se vor anunța ”noile măsuri” iar în ziua anunțului se anunță că peste x zile se vor publica acele măsuri. Se vorbește mult, fiecare spune ce crede el, fiecare contrazice ce auziserăm deja de la colegii săi. Acum ai speranța că se reiau zborurile, acum se spune că de fapt nu se reiau.

Uniunea Europeana a lansat un site care ne poate informa, în timp real, condițiile de intrare în scopuri turistice precum și cele de întoarcere în țară din diverse țările europene, membre sau nemembre UE (ex. Elveția).

Doar că cei care traduc pentru pagina în română omit lucruri importante care au dus la refuzul la îmbarcare a unor turiști. Așa că, folosiți pagina în Engleză! Din păcate nici Ministerul de Externe nu oferă informații clare și corecte.

Cât de rău fac aceste bâjbâieli turismului? Greu de calculat. Dar turiștilor? Și mai mult.

Practic, acțiunea sau lipsa de claritate a guvernului și, în egală măsură a majorității parlamentare, nu ajută pe nimeni dar îi încurcă pe toți.

  • Turiștii sunt bulversați. Ar vrea să plece în vacanță dar informațiile contradictorii îi țin pe loc. Unele ”recomandări” de a petrece vacanța în România, pe mulți i-au enervat. E posibil ca această idee să aibă efect contrar. Mulți turiști și-au exprimat dezacordul cu multiplele măsuri folosite de decidenți. Mai exact, turiști care au amânat vacanța la tratament din aprilie în mai, apoi în iunie, nu înțeleg cu ce este mai afectat Litoralul decât zona balneo, orașe sau alte zone ale țării. Și au dreptate. Cel mai puțin afectate sunt hotelurile de pe Litoral. Chiar și incertitudinea cu deschiderea și în ce condiții a restaurantelor tot pe el, acest Litoralul îl afectează cel mai puțin pentru că aici majoritatea localurilor are o terasă. Mulți dintre turiștii care abia așteptau să plece în vacanțe în Grecia, Bulgaria sau Turcia, întreabă aproape zilnic la agenții ”ce se mai aude?”, ”Cât de sigue e ce s-a spus aseară?”, ”Dacă guvernul se răzgândește cu ceva, pe durata consumării vacanței lor (în Grecia de exemplu), vor fi afectați și ei?”. Ce să le spună agenții de turism?
  • Hotelurile darși celelalte unitați de cazare au și ele de suferit pentru cănu știu, realmente, ce să facă. Restaurantele sunt de asemenea afectate si sunt piese de bază in puzzle-ul ospitalității. Gradul de ocupare al unităților de cazare și al restaurantelor va fi afectat iar acesta este un element foarte important pentru rentabilitatea afacerii.
  • Agențiile de turism sunt afectate poate chiar mai mult decât hotelurile. Acestea sunt puse în imposibilitatea de a putea furniza turiștilor informații clare iar asta le știrbește credibilitatea. ”Recomandarea” de a petrece toată lumea vacanța în România este o intervenție brutală în angrenajele pieței și va avea efecte negative. După ce că n-au fost sprijiniți pentru aplicarea soluției de a oferi vouchere în schimbul vacanțelor ratate dintr-o cauză neluată în calcul la elaborarea OG2, exact aceste recomandări le mai lipsesc. Mai mult decât atât, aceste recomandări nu ajută pe nimeni, nici măcar pe hotelierii de la malul Mării Negre, care nu însumează o capacitate de cazare suficientă. Cu acest lucru se confruntă și agențiile și turiștii de două sezoane. Și ce soluții ar oferi guvernul agențiilor pentru recuperarea banilor achitați către operatori sau hotelieri din țările de destinație?
  • Transportatorii sunt și ei afectați de lipsa de predictibilitate care nu doar le ține afacerile în loc, le mai crează și noi pagube. Nu e ușor lucru să pregătești o aeronavă pentru zbor și apoi să afli că iar nu se mai poate zbura pe rutele respective. Nu e ușor și nici ieftin să pregătești pentru zbor cu pasageri un echipaj iar apoi să le spui că șomajul continuă. Transportatorii rutieri se confruntă cu migrația șoferilor către firme de transport marfă. Acestea sunt doar câteva exemple.
  • Furnizorii de servicii de agrement sunt la rândul lor afectați de lipsa turiștilor. De alfel mulți turiști nu vor încă să plece pentru că ar dori o vacanță cu servicii, nu cu conserve, în cameră.

Dar ce putem face? Doar să așteptăm gânduri și fapte mai bune din partea conducătorilor destinelor acestei țări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: